5 trucs per alleugerir els menús de Nadal

Aquests dies de festes nadalenques es tendeix a menjar més quantitat del que fem normalment i a més a més, solen ser àpats més calòrics del què mengem quan no hi ha celebracions. Però ben mirat, els àpats de Nadal tan sols afecten 4 o 5 dies, i si tenim en compte uns quants trucs per alleugerir-los ens evitarem de sumar massa calories.

Aperitius: podem fer un aperitiu saludable i lleuger escollint bé els ingredients. Escopinyes o  musclos al vapor, broquetes de fruita, tacs de pinya amb pernil, són millor opció que les olives, el formatge, els cacauets i les patates xips.

Escudella i carn d’olla: desgreixar sempre el brou, evitar la butifarra, si la sopa es serveix amb galets no cal posar patata a l’escudella, i si hi ha tall després estalviem-nos les pilotilles.

Rostit de pollastre o gall d’indi: millor rostit a trossos que farcit de carn picada i fruits secs, substituïr les prunes i pinyons per una salsa de poma i ceba.

Canelons: substituïr el foie per bolets, provar els canelos de peix o d’espinacs amb gambes, canviar la beixamel per una salsa de tomàquet natural amb orenga.

Begudes: compte amb la beguda del dinar i el sobretaula, tot el que porta alcohol va sumant calories! Una aigua amb gas, un te verd amb llimona o una infusió digestiva poden ser bones alternatives.

I no oblideu que per cremar l’excés de calories cal bellugar-se més!

BON NADAL!!!